profiel

Annonay Andersson


Annonay Andersson
Bekijk mijn profiel

twitter

Beschouwing voor onderwijsfilmprijs van het jaar, deel 5: Ik alleen in de klas hetkind.org/?p=59545

Ongeveer 3 uur geleden op hetkind's Twitter via hetkind website

facebook
‘Gamend leren’ op Amerikaanse school Quest to Learn

13 mei 2013

Annonay Andersson

Een school met leerlingen die op speelse, virtuele manier en via game-design worden ‘onderwezen’. In New York bestaat het al een jaar of vier. In 2009 zijn daar de eerste klassen gestart van ‘Quest to learn’,  een school die de leerlingen elk semester een nieuwe ‘questbiedt. De opdrachten lopen op in moeilijkheid en complexiteit. Het vraagt van de leerling reflectie, het delen van kennis, feedback en samenwerking. Annonay Andersson pikte een en ander op van de website Frankwatching. 

Gertjan Geurts stelt op het platform Frankwatching.com  vast dat games heel motiverend werken, dat het ‘spelenderwijs leren’ helemaal zo slecht niet is. ‘Van games kun je namelijk heel veel leren. De gereputeerde Amerikaanse game-ontwerper en -onderzoeker Jane McGonigal stelt in haar boek dat “in games leren het roesmiddel is”. De motiverende kracht van games zorgt er juist voor dat je wilt leren.’

Een voorbeeld van een opdracht die de leerlingen kunnen krijgen behoort bij het domein van natuur-, schei- en wiskunde en heet ‘Hoe dingen werken (‘The Way Things Work’). In dit kader moeten leerlingen een gekke gekrompen wetenschapper helpen die verdwaald is in het menselijk lichaam. Ze moeten de wetenschapper helpen rond de organen te navigeren waar hij langsloopt en zijn bevindingen terugkoppen naar zijn laboratorium.

Lees hier meer over hoe de school werkt. In het document ‘Developing the school for digital kids’ onderbouwen de stichters van de school wat ze doen en waarom.

Hieronder wordt de school geïntroduceerd.

Om u beter van dienst te zijn, maakt hetkind.org gebruik van cookies » Meer informatie